بحث بر سر حضور برخی آقازاده‌های دولتی در خارج کشور داغ شده است.
کد خبر: ۱۳۷۹۸۱۶

همزمان با تاکید رئیس جمهور بر اینکه اگر فرزندی به خارج کشور رفت، پدر او هم باید برود، نمایندگان مجلس هپ تصریح کرده‌اند که دولت باید مراقب انحرافات برخی مدیران باشد.

مدیران دولتی در عمل به ارزشها وفادار باشند

در همین رابطه، عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به انتشار اخباری درباره سفر فرزند یکی از مسئولان دولت سیزدهم به خارج از کشور این اتفاق را باعث آسیب دیدن سرمایه‌ اجتماعی خواند و تصریح کرد: برابر با قانون وابستگان به مسئولان نمی دانند در خارج از کشور زندگی کنند و باید برای جلوگیری از تکرار این موضوع واکنش مناسبی از سوی مقامات مسئول صورت گیرد.

سید کاظم موسوی در گفتگو با جام‌جم آنلاین با بیان اینکه در دولت گذشته شاهد اتفاقاتی از این دست بودیم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید از تجربه تلخ گذشته استفاده کند و مانع تکرار چنین مسائلی شود.

موسوی با اشاره به شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: همان طور که مسئولان در وعده های خود بر پایبندی به ارزش‌ها تاکید کردند باید در عمل هم به لوازم این شعارها و وعده ها مبنی بر پرهیز از اشرافیگری و جلوگیری از رویه‌های ناپسند پایبند باشند.

اهانت به مردم

الهویردی دهقانی نماینده ورزقان در مجلس نیز در گفت و گو با جام جم آنلاین سفر وابستگان مسئولان به خارج از کشور را باعث ضربه زدن به اعتماد عمومی دانست و گفت: طی دو سه دهه گذشته برخی از مسئولان ایران تصدی امور مردم را می پسندند اما با این وصف، خود و خانواده‌هایشان ادامه زندگی در کنار مردم ایران را بر نمی تابند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ادامه داد: زیبنده نظام و ملت ایران نیست که برخی از مسئولان فرزندان و وابستگان خود را برای زندگی بهتر و استفاده از امکانات بیشتر به خارج از کشور بفرستند و این مساله نشان می‌دهد که گویی آنها نسبت به زندگی افراد جامعه بی اعتنا هستند و صرف در پی آنند که شرایط بهتر و مرفه ترین را برای خانواده خود در خارج از مرزهای ایران رقم بزنند. این نوع نگاه حتما اهانت بزرگ به ملت ایران است.

وی با بیان اینکه این روند باید هر چه زودتر اصلاح شود، تاکید کرد: همان طور که رئیس جمهور هم به این مساله واکنش نشان داد باید نسبت به این مساله با جدیت برخورد کرد تا یکبار برای همیشه بساط چنین مسائلی جمع شود و دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

دوگانگی در رفتار و کردار

جلال محمودزاده نماینده مهاباد هم در گفت و گو با جام جم آنلاین با بیان اینکه شعار و عمل مسئولان باید یکسان باشد تصریح کرد: دوگانگی در رفتار و کردار آسیب جدی به اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی وارد می‌کند و نباید شاهد ان باشیم که مسئولان کشور زندگی بهتر و با امکانات بیشتری را برای وابستگان و اعضای خانواده خود قائل باشند.

وی اضافه کرد: اگر اعضای خانواده مسولان به خارج از کشور سفر کنند، مسئول مربوطه باید در گام اول تلخی و زشتی این مساله رو بپذیرد و آن را صادقانه با مردم در میان بگذارد چون اساسا انکار چنین موضوعی بیش از سفر یکی از اعضای خانواده او زشت و ناپسند است.

نماینده مهاباد با بیان اینکه شرایط زندگی مسئولان باید همپای مردم باشد گفت: یک مسئول نظام جمهوری اسلامی زمانی می تواند بهتر به مشکلات افراد جامعه رسیدگی کند که شرایط زندگی او مثل دیگران باشد نه اینکه از مردم بخواهد که ریاضت بکشند و کاستی ها را تحمل کنند اما برای فرزندان خود را برای استفاده از موقعیت بهتر به کشورهای متخاصم بفرستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها